بمبئی

MUMBAI

درباره شهر

سفر به تور بمبئی با راما پرواز آرام

بناهای تاریخی بمبئی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری مطرح در شهر بمبئی می‌توان به بناهای تاریخی بمبئی اشاره کرد. کشور هند به دلیل سال‌ها استعمار دولت بریتانیا دارای تاریخی پرفراز و نشیب است که امروزه بقایای آن را می‌توانید در بناها و ساختمان‌های قدیمی که از زمان استعمار بریتانیا به جا مانده‌اند مثل موزه باشکوه شاهزاده ویلز، راه‌آهن ویکتوریا ترمینوس، دیوان عالی بمبئی و بسیاری موارد دیگر که در جنوب شهر بمبئی قرار دارند نام برد.

ماهالاکشمی دوبی گات، رختشویخانه سنتی است که به زبان هندوها دوبی گات گفته می‌شود و به عنوان یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی بمبئی در بین گردشگران مشهور است. در گذشته مردم کل شهر در این رختشویخانه وسیع و سنتی برای شستن لباس‌های خود با دست روی سنگ که هر سنگ مختص یک نفر بود مشغول می‌شدند، با رفتن به دوبی گات می‌توانید سبک زندگی مردم قدیم هند را ببینید و و با نحوه زندگی آن‌ها آشنا شوید.

شهر زیبای بمبئی به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای هند شناخته می‌شود که به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیر و مشهور خود در بین گردشگران شهرت فراوانی دارد. این شهر دارای اماکن گردشگری تاریخی، محله‌های زیبا و قدیمی و غذاهای لذیذ هندی است و جاذبه های گردشگری بمبئی باعث پرطرفدار شدن این شهر در بین گردشگران خارجی شده است.

 

مشخصات شهر

کشور: هند
جمعیت: ۲۰۷۴۸۳۹۵
پیش شماره تلفن: +۲۲ - ۹۱
ساعت: