باتومی

Batumi

درباره شهر

معرفی شهر باتومی گرجستان

  • شهری ساحلی با امکاناتی مدرن و جذاب است.
  • طبیعت این شهر کوچک بسیار دلرباست.
  • دسترسی خوبی از پایتخت گرجستان دارد.
  • باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است.
  • آب و هوای خوب و تفریحات شهری متنوع، از جمله دلایل سفر به باتومی هستند.
    باتومی از طرفی در کناره دریای سیاه و جنوب غربی کشور قرار دارد و از طرفی دیگر در دامنه رشته کوه های قفقاز واقع شده است. قرارگیری در چنین موقعیت جغرافیایی باعث شده این شهر آب و هوای معتدلی داشته باشد. از همین رو نیز در شهر باتومی پوشش گیاهی متنوعی از گل ها و گیاهان و درختان به چشم می خورد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر نیز آب و هوای دلپذیر و متغیرش است، به طوری که در طی فصول گرم سال، اقامتگاه های ساحلی آن پر از گردشگر است و در طی فصول سرد سال و هوای برفی نیز از تعداد مسافرانش کاسته نمی شود.
    معرفی بهترین جاذبه های شهر باتومی:

    1- باغ گیاهشناسی باتومی | Batumi Botanical Garden: یکی از بایدهای باتومی، بازدید از این باغ زیباست. این باغ که در 9 کیلومتری مرکز شهر باتومی قرار دارد، مجموعه ای جذاب و چشم نواز از انواع گل ها و گیاهان است که وسعتی برابر با 107 هکتار دارد.

    2- قلعه گونیو | Gonio Fortress: قلعه گونیو از استحکامات رومی کشور گرجستان که در نزدیکی دریای سیاه ساخته شده و قدمتی حداقل ۲ هزار ساله دارد. گونیو به دست رومیان ساخته شد، بعدها به دست امپراتوران بیزانس و روم شرقی افتاد و سپس حاکمان عثمانی آن را تصاحب کردند، تا آن که روسیه و جماهیر شوروی بر کشور گرجستان تسلط یافتند. برای رسیدن به این قلعه باید به 15 کیلومتری جنوبی باتومی بروید.

     

    3- دلفیناریوم باتومی | Dolphinarium: اگر عاشق دلفین ها، این موجودات باهوش و جذاب هستید حتما سری به دلفیناریوم باتومی بزنید. در این دلفیناریوم جدا از نمایش دلفین ها، می توانید در کنار این پستانداران در آب شنا کنید و در انتها نیز سری به آکواریوم مجموعه بزنید.

    4- بلوار باتومی | Batumi Boulevard: شاید بتوان بلوار باتومی را قدیمی ترین و مهم ترین جاذبه پایتخت توریستی گرجستان دانست. ساخت این بلوار در سال ۱۸۸۱ با هدف ساخت باغی بزرگ در ساحل شهر قدیمی باتومی، آغاز شد. امروزه بلوار باتومی وسعتی در حدود ۷ کیلومتر دارد و تقریبا می توان آن را به دو بخش جدید و قدیم تقسیم کرد. پارک اصلی و زیبای بلوار هنوز هم پا برجاست به علاوه آن که مجسمه ها، نیمکت ها و آبنماهای جدید به بلوار باتومی اضافه شده اند. همچنین در بخش شمالی بلوار یک چرخ و فلک بزرگ خواهید دید.

    5- تله کابین آرگو | Argo Cable Car: تله کابین آرگو یکی از محبوب ترین جاذبه های باتومی است که سفری هوایی را به شما هدیه می دهد و امکانات جذابی را در اختیارتان می گذارد.

    6- مجسمه علی و نینو | Monument Ali and Nino: مجسمه های چرخان علی و نینو یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر باتومی است که ارتفاعی ۸ متری دارد و درست در ساحل و کنار دریای سیاه و در نزدیکی بلوار باتومی قرار گرفته است.

    امنیت در باتومی

    کشور گرجستان از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 85 دنیا قرار گرفته و می توان گفت امنیت بالایی دارد. همچنین جالب است بدانید که این کشور در این رده بندی بالاتر از کشورهایی چون سوئیس، اردن، آمریکا و ایران قرار دارد. جالب آن که نرخ جرم هایی چون: دزدی، کیف قاپی، پخش مواد مخدر و ... نیز در شهر باتومی بسیار پایین است. همچنین طبق آمار و ارقام، امنیت پیاده روی در روز و شب در این شهر بالاست.

    بنابراین می توانید با خیال راحت باتومی را برای سفر انتخاب کنید و سفر امنی را برای خود متصور شوید.

    آب و هوای شهر باتومی

    آب و هوای شهر باتومی شرجی و نیمه گرمسیری است که به شدت تحت تاثیر جریان های دریایی قرار می گیرد، به همین سبب بارش باران در این منطقه بسیار قابل توجه است و می توان گفت باتومی پر باران ترین شهر در کل کشور گرجستان و منطقه قفقاز است. دمای متوسط سالانه باتومی در حدود 14 درجه سانتی‌گراد است.

    بهار: دمای هوای باتومی در این فصل بسیار دلپذیر است و متوسط دما بین 16 تا 20 سانتی‌گراد جا به جا می شود. 

    تابستان: در این فصل نیز متوسط دمای هوای باتومی نه تنها بالا نیست، بلکه دلپذیر و دوست داشتنی است. همچنین تفاوت دمای تابستان با بهار بسیار زیاد نیست.

    پاییز: دمای هوای باتومی در طی فصل پاییز ملایم است و متوسط دما در حدود 10 تا 16 درجه سانتی‌گراد است.

    زمستان: در زمستان، باتومی آب و هوایی سرد و برفی را تجربه می کند و میزان بارش باران در طی این فصل به طرز چشمگیری افزایش می یابد. 

    بنابراین بهترین فصل سفر به باتومی بسته به روحیه و علایق شما و برای هر شخصی متفاوت است. با این حال تابستان ها، باتومی بیشتر مقصدی برای تفریحات آبی و دریایی در نظر گرفته می شود و به هنگام زمستان نیز مسافران زیادی به باتومی می روند تا طیف متنوعی از تفریحات زمستانی را تجربه کنند. 

مشخصات شهر

کشور: گرجستان
جمعیت: ۱۶۳۴۰۰
پیش شماره تلفن: +۹۹۵
ساعت: