مالزی

درباره کشور

کشور مالزی از نگاه کارشناسان راما پرواز

یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت مالزی کوالالامپور می باشد ، این کشور زیبا به خاطر سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه‌ های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان ، به خصوص برای ورزش ‌هایی مانند غواصی دارای شهرت بسیار زیادی است . علاوه بر ساحل و جزیره‌ های متنوع آن ، جنگل‌ های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت ‌های مالزی می باشد . علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی ، از نظر جاذبه ‌های شهری ، آسمان خراش های بلند و رستوران‌ های مشهور هم  کشور مالزی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد

 
مالزی زیبا در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از ۱۳  ایالت و ۳ سرزمین فدرال تشکیل گردیده و در مساحتی بالغ بر ۳۳۰ هزار و ۸۰۳ کیلومتر مربع گسترده شده است .  استاندار هر استان را در مالزی اصطلاحا شاه می نامند . این کشور به واسطه دریای جنوبی چین به دو قسمت هم اندازه یعنی شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی یا بورنئوی مالزی تقسیم بندی شده است .  جالب است شبه جزیره مالزی از شمال مرز خشکی و دریایی با کشور تایلند دارد و با کشورهای سنگاپور ، ویتنام و اندونزی نیز مرز دریایی دارد .

واحد پول مالزی رینگیت می باشد که با کد اختصاری MYR نشان داده شده و اسکناس های رینگیت در قطعات۱ ، ۲ ، ۳ ، ۱۰ ، ۵۰ و ۱۰۰ رینگیتی موجود بوده است و همچنین سکه های این واحد پول که سن یا سنت نامیده می شوند به صورت سکه های ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی می باشند و همچنین هر ۱۰۰ سنت هم معادل با ۱ رینگیت است .  از آنجاییکه رینگیت جایگزین دلار مالزی می باشد که تا قبل از سال ۱۹۷۵ از آن استفاده می شده است ، به همین علت امروزه هنوز بسیاری از مردم عادت کرده اند که به جای گفتن رینگیت بگویند دلار ولی در اصل منظورشان همان رینگیت می باشد و توجه داشته باشید در سفر از صرافی مورد نظرتان ، پول هایتان را به رینگیت چنج کنید .

مدارک لازم برای اخذ ویزای مالزی
مدارک مورد نیاز با توجه به ویزایی که قرار است تهیه کنید متفاوت است، اما مدارکی که به آن ها اشاره می کنیم در بیشتر ویزاها مشترک هستند. برای ایرانیانی که می خواهند به مدت ۱۵ روز در این کشور اقامت کنند نیازی به تهیه ی ویزا نیست، اما چنانچه قصد اقامت بیشتر در این کشور را دارید، باید ویزای تضمینی مالزی را دریافت کنید.

برای کشور سنگاپور هم به صورت جدا گانه ویزا می خواهد که 15 روز کاری زمان می برد و نیاز و کپی تمام صفحات شناسنامه کارت ملی و پاسپورت می باشد که می بایست یک فرم پنج صفحه ای هم توسط مسافر پر بشود که کارشناسان راما پرواز در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

 

مشخصات کشور

قاره: آسیا
پایتخت: کوالالامپور
زبان رسمی: مالایی
جمعیت: ۳۲٫۳۱۹٫۰۰۰
واحد پول: رینگیت
ولتاژ: ۲۲۰